یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 9:02 قبل از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 731
نویسنده پیام
nevisa آفلاین


ارسال‌ها : 11
عضویت: 10 /8 /1393
تشکرها : 1
تشکر شده : 1
مشکلات شهرستانی‌ها و چگونگی انتخاب تازه‌های تئاتر فجر
مسعود دلخواه، یکی از اعضای هیات انتخاب آثار بخش تازه‌های تئاتر ایران با اشاره به رویکردها و معیارهای انتخاب آثار در این بخش گفت: همراه با قطب‌الدین صادقی و اسماعیل شفیعی، آثار برگزیده این بخش را انتخاب کردیم. در این راستا طبق توافق نظر با این دوستان، کیفیت هنری آثار را مورد توجه خاص قرار دادیم. متن‌ها از قبل تصویب شده بودند بنابراین بر نوآوری، خلاقیت کارگردان، بازی‌، فضاسازی و طراحی تاکید کردیم. فارغ از محتوا به این مساله توجه داشتیم که تئاتر می‌بینیم پس سلایق شخصی‌مان را کنار گذاشتیم و تلاش کردیم جوهره هنری نمایش‌ها چه رئالیستی، تجربی و غیر رئالیستی را کشف کنیم.
او در مورد کیفیت آثار برگزیده توضیح داد: نزدیک به 40 اثر را بازبینی کردیم که از میان آنها 12 نمایش انتخاب شد. خوشبختانه فارغ از تعدادی از کارها، آثار انتخاب شده برای این بخش، نمایش‌های خوبی هستند. اغلب آنها دارای محتوا و شیوه رئالیستی‌اند، البته چند کار تجربی هم با شیوه‌های هنری‌ متفاوت برگزیده شدند. شخصاً از نمایش‌های این بخش رضایت دارم. ما توانستیم آن آثاری را که مد نظرمان بود، پیدا کنیم.
این کارگردان در باره کارهای ارائه شده از شهرستان‌ها در این بخش گفت: به صورت دقیق نمی‌توانم در مورد تعداد اندک نمایش‌های شهرستانی ارائه شده در این بخش نظر دهم. چند فیلم از هنرمندان سایر استان‌ها به دست‌مان رسید که آنها را نگاه کردیم. در نمایشی که از شهر تبریز به صورت مشروط برگزیده شد، تنها چند نکته وجود داشت که گروه با رعایت آنها می‌تواند اجرا کند.
مسعود دلخواه افزود: بازبینی فیلم نمایش‌ها به ضرر گروه‌هاست. اگرچه ما هیچ گاه عنوان تهران و شهرستان را در داوری‌مان مدنظر قرار ندادیم، اما طبیعتاً بازبینی زنده تاثیرگذاری متفاوتی خواهد داشت. از سوی دیگر آمدن گروه‌های شهرستانی به تهران برای بازبینی به بودجه نیاز دارد که این خود مشکلی بزرگ است.
سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن‌ماه به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار می‌شود.
منبع : مهر

یکشنبه 21 دی 1393 - 10:26
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

شبکه اجتماعی فرهنگ وهنر بازینام محلی مناسب برای تبادل اطلاعات هنری برای ارائه و درج تبلیغات خود در صفحه اصای سایت به قسمت تماس با ما سایت مرجاعه کنید..